چکیده
يادگيري تجربي يکي از انواع يادگيرهاي اکتشافي مي باشد. به نظر مي رسد اين روش براي پرستاران نيز مفيد باشد. ولي با اين وجود، مطالعات اندکي در مورد آن صورت گرفته است. از اين رو در اين مقاله مروري غير سيستماتيک، هدف بر آن است که ابتدا يادگيري تجربي به طور خلاصه مطرح شود و سپس زمينه هاي کاربرد آن در پرستاري طبق مطالعات موجود و با مثال هاي عيني و عملياتي بيان گردد. با توجه به يافته ها، در اين نوع يادگيري دانشجويان با استفاده از نمونه هاي تجربي مي توانند تمرين کنند و از شکست ها درس بياموزند. شرکت کنندگان بايد نقش اصلي را به عهده داشته باشند و معلمان به عنوان مربي يا تسهيل کننده يادگيري عمل نمايند؛ لذا با توجه به مطالعات انجام شده در اين زمينه، به نظر مي رسد کاربرد اين روش نوين آموزشي در پرستاري مفيد و کاربردي باشد.
کلید واژه ها: يادگيري تجربي, آموزش فراگیر محور, پرستاری