چکیده
کتابخانه یک ارگانیسم رو به رشد است. همگام با توسعه اجتماعی و رشد ملت ها و متناسب با رشد تغییرات تکنولوژیکی؛ عملکرد، مدیریت و خدمات کتابخانه ها تغییر می کند. به خاطر این ویژگی کتابخانه ها نیازمند تجدید نظرهای مستمر در روش های مدیریتی خود و به کارگیری روش های علمی مدیریتی نوین و مناسبی هستند که بتواند نیاز ها و علایق مشتری را با تکنولوژی های قابل دسترس پیوند زده و منابع دانش و اطلاعات را به شیوه ای اثربخش مدیریت نماید. مدیریت کیفیت فراگیر، به عنوان یکی از روش ها و ابزارهای مدیریتی نوین جهت پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی کاربران می تواند منجر به بهره وری مستمر کیفی در خدمات کتابخانه های پزشکی باشد. این مقاله به مرور و بررسی مدیریت ابعاد، مؤلفه ها وکاربرد مدیریت کیفیت فراگیر در بخش های مختلف کتابخانه می پردازد.
کلید واژه ها: مدیریت کیفیت فراگیر, کتابخانه های پزشکی, مدیریت کیفیت فراگیر در کتابخانه ها